הכניסה למשרדי החברה קדישא בבני ברק • גואל ועקנין

    גואל ועקנין No Comments on הכניסה למשרדי החברה קדישא בבני ברק • גואל ועקנין
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1  נתון מעניין שנחשפתי אליו לאחרונה צריך לגרום לאלי ישי להתעודד ואולי אפילו הוא יכול להאמין שגם אם יש סקרים לא מחמיאים – עדיין מצבו טוב והוא עוד יכול לעבור את אחוז החסימה.

    יצא לי לאחרונה להעביר ערב שלם עם מספר לא מבוטל של בחורי ישיבות, מהמובילות שבעולם התורה הליטאי. היו שם כשלושים בחורים בגילאי 23-27, בחורים מבוגרים ובוגרים בדעתם לכל הדעות. מטבע הדברים ובגלל עיסוקי – השיחה הגיעה מהר מאוד לדיון רציני על מערכת הבחירות הנוכחית, ואז גיליתי שהחבר'ה לא פראיירים – ומונחים בכל ניואנס קטן כגדול, והם גם זכרו לי אמירות כאלו ואחרות אותן השמעתי בדיווחים ברדיו.

    שום דבר לא הכין אותי לשלב בו הם ענו לי על שאלה אחת פשוטה, שאלת הצבעה. למעט ארבעה או חמשה מהם שנחלקו ביו בחירה ביהדות התורה לבין בחירה באחותה הספרדית ש"ס – רובם המכריע הצהירו בפני שהם יצביעו למפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי כשהם קושרים לראשו כתרים רבים וחלקם גם זוכרים ליוני שטבון חסד בגלל התנגדותו לחוק הגיוס כשהובא להצבעה בכנסת, הם רק לא זכרו לו את העובדה שבהצבעה על תקצוב מוסדות הפטור הוא פגע במגזר החרדי אבל למי חשוב הפרטים הקטנים והשוליים הללו.

    חלקם הסבירו לי בנימוקים מאוד ברורים ולמדניים כאילו שהם עסוקים באותו רגע בהוויות אביי ורבא בסוגיית 'תקפו כהן' באמצע סדר שלישי מדוע הם מעדיפים את אלי ישי על פני גפני וליצמן ומדוע הם מעדיפים את מפלגת 'יחד' על פני יהדות התורה כי מה כבר עשתה עבורם המפלגה.

    נפתלי בנט עשה מהלך מוטעה עם מסע ההתחלנות של 'הבית היהודי' ואם נוסיף לזה את הליהוק של אלי אוחנה הוא למעשה שלח במו ידיו ציבור מצביעים גדול היישר לזרועותיו הפתוחות של אלי ישי, וכעת – גם יהדות התורה בגלל חוסר המעש שלה בתוך הבית – נוהגת כמנהג בנט ושולחת מצביעים הישר למפלגת 'יחד'.

    האמת, בכיר ביהדות התורה ששמע את הסיפור הגיב בביטול ואמר לי כי בסוף הם יחזרו ויצביעו ג', לאור תגובתו אני משוכנע שהבעיה הרבה יותר חמורה אבל למה לעסוק במנדט השביעי אם בכלל צריך לעסוק במנדט השישי.

      יום חמישי שעבר, שעת ערב באולפני 'קול חי', השתתפתי בתוכנית 'הקבינט' בהנחיית ידידיי בנימין ליפקין ויוסי שוינגר. כשידעתי מי יהיו האורחים הבנתי שזה יהיה סוער ואולי סוער מאוד – אבל לא ציפיתי שמה שקרה אכן יקרה.

    איתמר כהן מהצד של אלי ישי ויהודה אבידן מהצד של אריה דרעי הם סוג של צמד שכל שידור איתם יהיה סוער אבל גם לסערה אמור להיות גבול. אני לא בא בשורות אלו לספר מה קרה שם כי את זה ניתן לראות ולשמוע באתר 'קול חי' – אבל החלק המעניין הוא כאשר עלתה על השולחן השאלה בדבר ממשלה עם הימין או עם השמאל – איתמר כהן נזעק באותו רגע עד שחששתי לשלומו ופחדתי שעוד בלי להבחין הוא עלול לבלוע את המיקרופון שעמד לפניו או לפחות את הספוגית שעוטפת אותו.

    השאלה אם הופעתם של כהן ואבידן גרמה לתועלת עבור המפלגה – זו שאלה שצריכה להטריד את אנשי הקמפיין של דרעי וישי והם אלו שיצטרכו לקבל החלטה האם שולחים אותם שוב כדי לדברר ואין זה מענייני, אבל הגיע הזמן שאחת ולתמיד הצדדים לישיבה בממשלה עם השמאל יונחו על השולחן.

    ראשית יש לומר שעם כל הכבוד לאריה דרעי, לא הוא זה שיחליט אם ש"ס תהיה בממשלת שמאל או ממשלת ימין כי זו החלטת מועצת חכמי התורה לאחר שישמעו את כל השיקולים, ואם יש טענה האומרת שדרעי עוד יסובב את חברי המועצת כי הוא שמאלן אז מלבד הפגיעה בגדולי ישראל והפיכתם לתיאטרון בובות אני בטוח שגם ישי הנתפס כימני יכול בקלות רבה לסובב את המועצת של 'יחד' שיקבלו החלטה לטובת ממשלת ימין כי מה שנכון לדרעי נכון גם לישי.

    ובכלל, מי קבע שישי ימני, הרי הוא תמיד טען שעשה כפי הוראת מרן זצ"ל וממילא מה לי ימין ומה לי שמאל הרי הכל נשקל במשקל של זהב כאשר בכל החלטה עמד מול מרן רק דבר אחד וזהו עתיד עולם התורה ולא שום דבר אחר – ומשכך כדאי ששטבון ומרזל יבינו שלמרות ביקוריו של ישי בגוש קטיף בזמן ההתנתקות, אם מרן היה מורה לו להצביע בעד ההתנתקות הוא אכן היה מצביע בעד התהליך.

    אגב, אם נבחן את הדברים ברמה העובדתית, את פינויי השטחים מאז ומעולם ביצע אך ורק הימין. את הפגיעה בעולם התורה חווינו רק בממשלת ימין ובעיקר ע"י ביבי הזכור שלא לטובה מימיו כשר אוצר וגם מימיו כראש ממשלה בעבר ובהווה. כמות הסיוע לה זכה עולם התורה בזמן ממשלת רבין ז"ל לא יחזור על עצמו אצל נתניהו גם אם הוא יוולד מחדש – אז הגיע הזמן להפסיק להפריח סיסמאות ולהתחיל לדבר עובדות למרות שזה לא פופולארי במערכת הבחירות הנוכחית.

    003משהו לא טוב עובר על מפלגת העבודה. הירידה בסקרים, המאבקים הפנימיים בתוך מטה המפלגה, הקמפיין שכבר מיצה את עצמו ומעל הכל חוסר היכולת לייצר אלטרנטיבה לשלטונו של בנימין נתניהו. מפלגת העבודה ידועה במסורת שלה רבת השנים לחסל את ראשיה, מסורת שהיא לא ויתרה עליה ולו פעם אחת, אבל לראות את המאבקים ואת המלחמות גם לאחר שנות אופוזיציה משעממות וגם כשכבר מובילים בסקרים זו כבר בעיה אמיתית שבוז'י צריך לתת עליה את הדעת ויפה שעה אחת קודם.

    זה ברור שלא משנה מה תהיה התוצאה תמיד נשמע ברקע את קולותיהם של הממורמרים מבית. אם בוז'י לא ירכיב את הממשלה, הוא יתבקש לערוך באופן מיידי פריימריז לראשות המפלגה ואפילו יום אחד של חסד הוא לא יקבל כדי לבדוק אופציה של ממשלת אחדות, אם ירכיב את הממשלה הוא לא יקבל רגע של מנוחה מאלו הרואים את עצמם בתפקידי שרים ולא קיבלו. בקיצור אוי לו מיצרו ואוי לו מיוצרו ובמילים פשוטות יותר, אוי לו ממפלגת העבודה ואוי לו מהמערך.

      בשעה טובה נבחרו שני משרדי פרסום לצורך ביצוע קמפיין הבחירות של יהדות התורה. אני מאמין שאלו שבחרו את המשרדים עשו זאת אך ורק משיקול ענייני ולא משיקולי קירבה או חברות שאין להם מקום בתהליך קבלת החלטות מהסוג הזה.

    יש רק דבר אחד שאני לא מבין, למה משרדי דגל התורה בבני ברק אנמיים. למה הכניסה לשם מזכירה כניסה למשרדי החברה קדישא לאחר יום עבודה. אין אווירת בחירות, אין תכונה של קמפיין, אין כניסת ויציאת פעילים ומתנדבים במסדרונות בית המפלגה, בקיצור אין כלום.

    כאו הבן שואל, הרי גם אם הקמפיין בקרב הציבור החרדי יתחיל סמוך ונראה ליום הבחירות מה עם הציבור הכללי. הרי כולם יודעים כמה גפני פעל למען חוק שיסדיר את ההקלות במס לבני זוג העובדים בעסק משותף – וגם ראיתי כמה תמיכה הוא קיבל בהפגנה שנערכה מול הכנסת שאם רק היו מאפשרים להם שם הם היו נושאים אותו על כתפיהם.

    למה ההסדרה של חלוקת רווחי הגז שביוזמת גפני זה יידון בועדה נפרדת מחוץ לועדה שתדון על התקציב כדי שיהיה ברור שהרווחים יופנו למחקר ופיתוח ולא למטרות עלומות לא מיוח"צנת. למה הפעילות של ליצמן במשרד הבריאות לא פורצת החוצה, למה העובדה שמאות אלפי ילדים מתהלכים עם שיניים בריאות רק בגלל ליצמן – לא עפה מזמן לכל בית בישראל החילונית. למה העשייה של יעקב אשר למען ראשי הראשויות בישראל ולמען תושבי הפריפריה לא נשמעת בגת ובחוצות אשקלון.

    למי ולמה בדיוק מחכים אנשי הקמפיין, כל יום שהולך לא יחזור ויש דבר אחד ברור, כשאזרחי ישראל כבר יגבשו דעה זה יהיה קשה עד בלתי אפשרי לשנות אותה. אז קדימה לעבודה!

     טויטרהערה לסיום: מנהלת משפחתון במרכז ת"א התלוננה בראיון רדיו כי הנסיונות שלה להשיג את משרד הכלכלה עלו בתהו וזה בגלל שציבור המטפלות הן חלק מהשקופים. קמפיין ש"ס עובד!

     

     

     



    0 תגובות